.. En unik evne, til at være speciel.


Der er en ting der har undret mig i lang tid, imens jeg har været blogger.
Den typiske tøse-blogger, skriver om ting som mode, sundhed, negle og laver en helvedes masse give-aways. En af de ting jeg spørger mig selv om er: Hvorfor vil man følge 7 forskellige bloggere, som basically skriver om de samme ting? Dem der følger med her, ved at jeg nok ikke ligefrem er den typiske blogger, men jeg syntes det er hvad der gør mig speciel.. Jeg syntes måske bare ikke at der er så meget plads til at være speciel. Lad mig komme med et random eksempel:

Jeg meldte mig ind i en af disse facebook-grupper, som er beregnet til at dele og reklamere for sin blog. Lige pludselig, efter at have været medlem i mange måneder, ændrede gruppen sig til en gruppe kun for piger.. What's that about? Og ikke nok med det, skulle man smide sin blog i en kategori og kategorierne hed typisk:
ModeDIY, livsstil, nailart and so on...
Der blev jeg efterladt med to tanker:

Hvorfor er det kun piger, der må være en del af dette?
Og hvilken kategori hører jeg ind under?

Jeg følger ikke ret mange bloggere på bloglovin' længere, fordi jeg syntes at hver gang, jeg finder én, som jeg syntes er anderledes, så går der ikke længe så kommer der: OOTD opslag, en eller anden kur, de vil afprøve (som jeg jo bare skal høre om), eller sådan noget negle-runde halløjsa, og ærligt? Det siger mig ikke en skid.

Idag vil jeg ikke skrive om alle dem som har mistet min interesse,
men om alle dem, som har bibeholdt den!
 
- Dette opslag skal nemlig ikke bare være et surt opstød, men en personlig shoutout, til de bloggere, som formår at holde min interesse, fordi de er specielle, på hver deres måde!


Maja Holmgren
Jeg har fulgt "Random Danish Citizen", i lidt under en måned nu og er lige begyndt at følge hende på bloglovin'. Hun er faktisk en lille smule ligesom mig - Har en helt speciel evne til at gøre alting, hendes eget. Hun er også lidt nørdet ligesom mig, og der er selvfølgelig plads til Giveaways og DIY-opslag, men forskellen på hende og andre, er at hun formår at gøre det specielt og det er virkelig en god evne at have.

"SU-MODTAGEREN":
Denne blog er speciel, fordi hun blogger om alle de ting de andre gør, men tager udgangspunkt, i os som ikke har så mange penge, og har brug for noget mere pift i hverdagen, for at alting bliver en lille smule nemmere. Det er en af de blogs som jeg nok ikke tjekker så ofte, men hvor jeg tit falder over et opslag og tænker: "Hold nu kæft, det er smart!"
Så blev jeg lige mindet om, hvorfor follow knappen er trykket, hos hende.

Sam Conradsen:
Sam er en af de få bloggere, som jeg ikke kun følger på bloggen, men også på facebook.. Det er der en hel speciel grund til - Hun er pisse sjov. Ikke fordi hun forsøger at være det, men bare fordi hun har nogle fede måder at udtrykke sig på, og jeg tager tit mig selv i at grine, når hun poster et eller andet. Hendes blog derimod, har mange forskellige ting at byde på.. Men mest Ebay-stuff og DIY.. Det der gør hendes DIY's federe end andres, er at det er nogle vildt unikke og virkelig fede ting, hun kaster sig ud i. Derudover poster hun også om personlige ting og det kan jeg godt lide at man har på bloggen, for så har man lidt af sig selv investeret.

Anne-Li:
Jeg har fulgt Anne-Li i over et år. Jeg har faktisk også haft nævnt hende en enkelt eller to gange, på bloggen, inden jeg "byggede om". Hun blogger om så mange forskellige ting, at jeg næsten ikke har tid til at remse dem alle op. Hun har masser af gode idéer og påfund! Jeg elsker hendes måde at formulere tingene - og så er jeg også ret vild med at hun også er kommet på youtube. Hun er speciel, fordi .. Det er hun! Hun er et specielt menneske, og det er meget tydeligt at se og læse. Jeg er dog lidt nervøs for at hun skal læse dette, for hun har flere gange, givet udtryk for, at hun ikke bryder sig så meget om, når folk ikke kan sætte kommaer.... Det er jeg altså rigtig dårlig til! Så Anne-Li? Hvis du læser med, så undskyld! Haha.

Michelle Nørgaard
Michelle er en af de få bloggere, jeg følger, som jeg faktisk også kender personligt. Jeg havde egentlig kendt hende i et par år, inden jeg opdagede at hun bloggede. For at være ærlig, var hun nok grunden til at jeg også selv begyndte. Hun blogger om personlige ting og følelser og det der adskiller hende fra andre, er at hun er hudløst ærlig. Når man læser hendes opslag, kan man virkelig mærke, at hun ligger sjæl i sine opslag. Hun lader bare hendes hjerte skrive for sig og det syntes jeg er fantastisk, for ikke at sige sundt.

Maija Jay: 
Jeg har gemt Maija til sidst, fordi hun nok er den jeg følger mest og den jeg har fulgt længst. Hun er speciel, på hendes egen måde - I know how it sounds, men det er hun. Jeg begyndte egentlig at følge med, fordi jeg godt kunne lide, hendes måde at formulere sig på. Man sank næsten ind i teksten og blev en del af den, når man læste. Maija blogger om tanker, følelser og alt hvad der ellers falder hende ind. Det sjove er at, jeg begyndte at følge Maija på facebook og har også nævnt hende, på bloggen et par gange.. Så skete det pludselig at vi blev veninder. Hun er en af de bedste mennesker jeg har kendt og jeg er glad for at kunne kalde mig hendes sidekick



Dagens opslag startede med at skulle være et opslag, hvor jeg ville brokke mig over, at der ikke var ret meget plads til at være forskellige.. Men i sidste ende, handler det jo om, hvor unikt det er, netop ikke at passe ind. Mit shoutout til disse skønne tøser, er ihvertfald ikke for at skaffe dem følgere, men for at gøre mine egne læsere opmærksom på, at de findes og at de har en unik evne til at være specielle

2 kommentarer:

  1. Nu har jeg da også fået lidt ekstra at følge, for mangler virkeligt nogle der rent faktisk fanger min interesse og ikke bare nogen jeg holder ved af ren stædighed fordi de var anderledes og cool, engang!
    Jeg holder ved at det fortsat er fedt, at være anderledes og holder fast i at skille mig ud, selvom det vist desværre ikke er det der giver flest followers - hvilket kan være lidt svært at forstå! :D
    Og tak for de pæne ord, jeg kan sq heller ikke helt det der med kommaer! ;)

    SvarSlet