Det gør mig skør i låget – De uskrevne blogger regler!




En af de ting der kan få mig til at ryste på hovedet som blogger er når folk skuffer deres followers og deres med-bloggere. Nu snakker jeg ikke om at overholde sin "deadline" eller skrive "for lidt" opslag efter deres smag... Jeg snakker om at man overholder de simple uskrevne regler der findes i blogger miljøet, noget som enhver idiot ved og de fleste holder sig til. De få der ikke gør det, burde skamme sig;



F.eks. bliver jeg hamrende frustreret hvis man har vundet en giveaway og så pruduktet/præmien, ikke bliver sendt til en - Jeg har selv oplevet det for nyligt og jeg syntes det er usmageligt. Især efter man har sendt beskeder om, hvor ens gave bliver af. Hvorfor overhovedet holde en give-away, hvis du ikke syntes du har tid til at bruge et par minutter af din dag på at vade ned på posthuset? Og hvis man virkelig ikke har tid, så få skrevet til vinderen af den give-away, at der lige vil gå et par dage.... Jeg syntes det er grotesk og jeg håber at den blogger som jeg oplevede det med, får dårlig smag i munden, hvis hun læser med.
Jeg var fast følger af hendes blog, men det kan jeg roligt sige nu, at det er jeg ikke længere.
Det er falsk markedsføring og er faktisk ulovligt - FYI. 

Udover ikke at sende en gave fra en give-away afsted, så bliver jeg også irriteret over bloggere som anmelder produkter, som de tydeligvis ikke selv har testet. Man anmelder ikke et produkt man ikke har testet, det er for ganske simpelt for dårligt!

.. Eller bloggere der tager credit for billeder, de ikke selv har taget.
Come on man, do you think we are stupid?






Kom nu ind i kampen!

6 kommentarer:

  1. Kunne ikke være mere enig! Det er godt nok dårlig stil, at du ikke har modtaget din præmie.. Fin blog du har :-D

    www.sannenoerbjerg.dk

    SvarSlet
  2. Mange tak for din kommentar :D

    SvarSlet
  3. Fuldstændig enig... Jeg har også ventet i mere end en måned på en gevinst - dog for et års tid siden. Men alligevel :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skide irriterende og jeg gider ikke engang kontakte hende igen.. Syntes det hele er dybt latterligt - Så hun må sgu sejle sin egen sø :-)

      - Tak for din kommentar!

      Slet
  4. What .. har aldrig hørt om "uskrevne regler". Det virker som noget teenagere har fundet på.
    Med hensyn til give away, hvor man vinder noget og ikke får det alligevel, well, sådan er det. Jeg tvivler på, at det er falsk markedsføring.
    Falsk markedsføring er når du laver en reklame for et produkt, siger et eller andet om det og det så er noget helt andet.
    Du får intet ud af, at anmelde bloggeren til politiet, du bør gå til Forbrugerstyrelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til bloggen hr./frøken negativ :-)
      Sjovt nok er uskrevne regler også nogen som er inforstået.
      Jeg er udemærket klar over hvad falsk markedsføring er og det er jo også det der er foregået: Hun lovede at dette produkt ville blive sendt, når der var blevet fundet en vinder, men det gjorde det ikke - Falsk markedsføring. Og hvem dælen har snakket om politi?


      Tak for kommentaren og hav en fortsat god dag.

      Slet